June & July 2015 - end


June 2015
9
Princess Diaries: The Royal Wedding 
(Midway thought)

You are like my Michael minus the Nobel price award. A guy living his life to the fullest plus the mega watt smile. It's a smaller achievement but after all what's life if you have never lived.


19
Delusional Reality

Caught Minions with the date.
& it was not the least funny.

We had a run-in & it's about the usual again.
About the "asking me to be his girlfriend" & "commitment".
I AM obtuse. What else makes me anyway. Other than the innate stubbornness.
It's important to me. Not trivial. Really.
And he says if it means so much to me, he will do it.
'N'th time he is saying it, let's see.



Sigh Pie.


21
Too hard to please?

Yesterday was cooking day, trying out how to cook the cod fish like how Godma taught me.

We didn't have much choice, the fish wasn't fresh. Godma was right about the short cooking time and mine ended up slightly overcooked. The rice was too wet! The cooker at baby's place is so huge, the way to measure the ideal water level doesn't work!

Sigh, that aside, I am a Scorpio alright.
Every other day, there is something I feel that is wrong in our relationship. 
Holding hands is a norm, occasional hugs, kisses are rare.
Truth is, I feel unwanted.
Like how we will become an old couple, sleep on separate beds, argue all the time or simply not talk at all.


Yesterday night I slept in the living room.


28
这一刻,爱吧 《2014》

有些分开不是因为不爱了,而是因为相爱的时间错过了。
趁我还爱你,你。。可以不要错过我吗?

July
1

我们。。是否走到尽头?

August
9
出口

一度我们曾经那么的相爱;
一度你是生命里的唯一,我的世界因为你环绕着;
一度我们视彼此为彼此的终点。

时过境迁,现在的我们只是曾经拥有。

每一段爱情的开始往往都是快乐的。顾虑是多余。活在当下。感情持续了十一个月,经历了种种,吵的偏体凌伤后分手收场。

其实分手不用理由。往回看,不管何时我们相爱的时间都不对盘。
我随时都以爱情为首,而你视儿子和事业为先。

第一次我们分手,原因是我不够成熟。我的不完美使我后悔,所以我花了将近一年的时间成长与等待,试着理解与宽容人事和物。一年,让我等到了你。

后来我们复合了,在更短的时间内又磨光了感情和耐心。这是否意味着我们并不适合?八个月后的现在,我们不需要再联络。不想再看到对方,忍耐对方的缺陷是一种强求。

可是我还是感谢第一次的复合,第二次在一起。
让我学会了忍让。在照顾你的儿子之余,我变得耐心。对婚姻的念头,我了解了我不改变反而更坚定的信念。爱情不能只有一个人的付出,既然你走不出之前的伤害来爱我,原地不动,那我们也走不出一个未来。

这次写下了句点,下一次的遇见,不知道是何时。你是否会找到了你的唯一?我。。还会是一个人吗?虽然我不是很确定但我们的缘分应该只能到这里。谢谢你让我爱过你不然我不会是现在的我。我好爱好爱过你。也感受过你好爱好爱我。

这一次,我要寻找愿意花一生和我一起成长的人。

虽然还是会想念爱你的习惯。
不过我不爱了,放下了。

我还是不够成熟。可是我给了我的全部,毫无保留的努力。

我可以很确认,
这一次,我不会再后悔。



0 comments:

Post a Comment

 

Writer


Shirley Iris.
Crude. Introvert or Extrovert sometimes. Capable of being envious of anyone good at something. Curious in many ways & mad crazy about everything being organized.


shier.xiaoxue@hotmail.com

Twitter Updates